Oulun piiri on  eläkkeensaajien alueellinen järjestö, johon kuuluu 14 paikallisyhdistystä Pohjois-Pohjanmaan alueelta. Oulun piiri on alueen yhdistysten yhteistyöelin.

Tavoitteemme

Piirijärjestön tarkoituksena on tukea ja ohjata alueella toimivien yhdistysten toimintaa, luoda yhteisöllisyyttä, pitää yllä vuoropuhelua, sekä pitää yhteyttä liittoon. Piiri toimii eläkkeensaajien edunvalvojana. Tavoitteena on sosiaalisen ja taloudellisen oikeudenmukaisuuden toteutuminen. Piiri tekee aloitteita, esityksiä  ja ehdotuksia ja ottaa kantaa niin paikallisen kuin alueellisenkin eläkepolitiikan hoitoon. Em. tavoitteen saavuttamisessa teemme yhteistyötä muiden eläkeläisjärjestöjen kanssa.

Näin toimimme

Piiri myös järjestää koulutus-, kulttuuri- kilpailu- ja virkistystoimintaa. Olemme myös yhteistyökumppaneita jäsenyhdistyksille retkien ja matkojen järjestämisessä. Tulemalla mukaan ja osallistumalla  paikallisten yhdistysten toimintaan saat uusia ystäviä ja harrastuksia sekä virkistävää monipuolista kerhotoimintaa.  Lisäksi saat vaikutuskanavan omiin eläke-etuihisi, Eläkkeensaaja-lehden 6 numeroa vuodessa ja lomakotien palvelut edulliseen jäsenhintaan.